Drinkwaard Marine
Drinkwaard Marine
Baanhoek 152
3361 GN Sliedrecht
0184-412332 - info@epropulsion.nl
Elektrisch varen: Genieten op het water

 
Navy 3.0 Evo - Navy 3.0 Evo

ePropulsion Navy 3.0 Evo | 3.149,-

De ePropulsion Navy serie is de ruggengraat van de elektrische buitenboordmotoren van ePropulsion. Het levert efficiënte en schone stroom voor aluminium vissersboten, rubberboten en zeilboten. Dankzij de direct-drive-technologie is de elektrische buitenboordmotor van de Navy stil, onderhoudsvrij en betrouwbaar.

De ePropulsion Navy 3.0 Evo modellen zijn uit voorraad leverbaar.

Vind uw dealer
Navy 3.0 Evo - Navy 3.0 Evo
Navy 3.0 Evo - USP 1

3000 Wh / 6 PK

Aandrijfkracht

Navy 3.0 Evo - USP 2

Fluisterstil

Door elektrische aandrijving

Navy 3.0 Evo - USP 3

Onderhoudsvrij

De gehele levensduur

Navy 3.0 Evo - USP 4

2 uur en 40 minuten

Vaartijd bij halve snelheid

Navy 3.0 Evo - USP 5

3000 Wh

Laadcapaciteit accu

Elegant en gebruiksvriendelijk design

De kleinere ePropulsion Navy 3.0 levert 6 PK en biedt nu ook de mogelijkheid tot energieterugwinning via hydrogeneratie. De Navy-serie maakt indruk met zijn elegante en gebruiksvriendelijke ontwerp. Hij is geschikt voor zowel zoet als zout water.

Vergroot uw bereik met de E-accu's van ePropulsion

De Navy 3.0 Evo is een stille, milieuvriendelijke, onderhoudsvrije en gebruiksvriendelijke elektromotor voor boten tot ca. 2,7 ton waar u jarenlang plezier van zult hebben. In combinatie met de accu's van de ePropulsion E-serie scoort hij ook nog eens met een flink bereik.

Bekijk de nog sterkere Navy 6.0 Evo

Specificaties van ePropulsion Navy 3.0 Evo


Technische gegevens 
Kracht: 3 kW (vergelijkbaar met 6 pk)
Ingangsspanning: 39V - 60V
Motor gewicht: 24,3 kg (kortstaart)
Schroef: 260 mm (2 blads)
Trim- / kantelhoek: 0°, 5°, 10°, 15° / 60°
Motor: Borstelloze gelijkstroommotor
Lengte schacht (cm): Kort (63,4) of lang (75,9)

Accu
Aanbevolen accu: ePropulsion E-series accu's

Functies
Hydrogeneratie: Ja
Directe aandrijving: Ja
Onderhoudsvrij: Ja
Display met achtergrondverlichting: Ja
Bediening: Tiller / Top- of zijbediening / Dubbele bediening

Artikelnummers
Navy 3.0 Evo Kortstaart Tiller of Afstandsbediening: NE-3000-S0
Navy 3.0 Evo Langstaart Tiller of Afstandsbediening: NE-3000-L0

Technische tekening downloaden

Navy 3.0 Evo - CB: Specificaties
Navy 3.0 Evo - CB: Hydrogeneratie Navy 3.0

Hydrogeneratie: Opladen tijdens zeilen

De Navy 3.0 Evo stelt u in staat om elektriciteit uit wind en water te verzamelen met hydrogeneringsfunctie. ePropulsion pioniert in de innovatie van elektrische buitenboordmotoren. Vanaf bepaalde snelheid schakelt de motor automatisch over naar de beschermingsmodus om accuschade te voorkomen. Ook in de beschermingsmodus wordt de accu opgeladen.

Milieuvriendelijker kan niet

Dankzij hydrogeneratie kunnen zeilers de Navy 3.0 Evo gebruiken om tijdens het zeilen energie op te wekken. U kunt nauwlijks milieuvriendelijker onderweg zijn.

Meer informatie over hydrogeneratie

De gegevens in de grafiek zijn gebaseerd op echte tests met een anticavitatieplaat.

Bijpassende accu's van ePropulsion

We raden u aan om de originele accu's van ePropulsion te gebruiken. De 48V E-serie accu's zijn de perfecte match voor uw Navy 3.0 Evo.

Concurrerende prijzen: Eenheidsprijs is zo laag als 0,50 euro per wattuur.

Hoge energiedichtheid: 70% minder gewicht en ruimte dan standaard loodzuuraccu's.

Langere levenscycli: 3000 cycli bij 80% DOD.

Gemaakt voor ePropulsion: Gegevens worden gesynchroniseerd met ePropulsion-motoren om een ​​slimme bedieningsstrategie toe te passen.

Meer informatie over E-serie accu's

Navy 3.0 Evo - CB: ePropulsion E-serie accu's
Navy 3.0 Evo - Vergelijking: ePropulsion Navy 3.0 vs Torqeedo Cruise 2.0

Vergelijking: ePropulsion Pod Drive vs Torqeedo Pod Drive

ePropulsion is niet de enige organisatie die elektrische buitenboordmotoren maakt. We hebben daarom de Navy 3.0 Evo vergeleken met een buitenboordmotoren van Torqeedo. We hebben gekeken naar verschil in aanschafprijs, vaartijd en nog veel meer. De resultaten waren erg interessant.

Kijkend naar kosten en prestaties dan is ePropulsion een betere keus

Beginnend met de aanschafprijs. Die van ePropulsion is 30% lager dan die Torqeedo. Daarbij heeft de motor van ePropulsion 1 pk meer. Moet vervolgens de accu opgeladen worden dat bent u bij ePropulsion binnen 4 uur klaar. De accu van Torqeedo heeft 14 uur nodig.

Tenslotte heeft de Navy 3.0 Evo hydrogeneratie, de mogelijkheid voor snel laden en directe aandrijving.

Bekijk alle testresultaten

Kies de bediening die bij u past


Er is altijd een bediening die bij uw situatie past.

Digitaal beeld
Biedt real-time monitoring van het vermogen, de resterende looptijd, het accuniveau, de spanning, enz.

Elektrische start
Druk op de knop en u bent klaar om te gaan. Bespaart uw moeite om aan het koord te trekken om te starten.

Magnetische kill-schakelaar
Stopt de motor in geval van nood en houd u veilig.
 
Soepele aansturing
Ontworpen met een uitstekende respons en een duidelijk handgevoel
 
Maximaal uitgangsvermogen is aanpasbaar
Met een kleiner vermogen is het veiliger voor kinderen en een huurboot.

Afstandsbediening
De Navy 3.0 Evo is een elektrische buitenboormotor waarbij bediening op afstand mogelijk is. 

Meer informatie over bedieningen

Navy 3.0 Evo - CB: Verschillende bedieningen
Navy 3.0 Evo - CB: Veiligheidsbandjes

Met de veiligheidsband van ePropulsion vaart u veiliger

Naast de bekende noodmagneetchip kunt u ook de comfortabelere polsbanden van ePropulsion gebruiken. Zodra die een man-over-boord-situatie detecteert stopt de motor onmiddellijk. Er kunnen tot 8 veiligheidspolsbandjes worden aangesloten op een Navy 3.0 Evo.

Waarom de veiligheidsbandjes gebruiken?

  • Man-over-boord bescherming
  • Draadloze verbinding
  • Beschermd tegen water (IP67)

Veiligheidspolsband werkt alleen met Evo Tiller en Evo top bediening, niet met  zij- of dubbele bediening.

Meer informatie over veiligheidsband

Veelgestelde vragen

Hoe presteert de Navy 3.0 Evo met mijn type vaartuig?
We hebben de motor getest met verschillende type vaartuigen. Bekijk hier de resultaten.

Kan ik E40 gebruiken om Navy 3.0 Evo van stroom te voorzien?
Ja, maar een parallelle verbinding is vereist. Om één Navy 3.0 Evo met E40 van stroom te voorzien, heeft u twee E40 accu's parallel nodig. Wij adviseren daarom de E80 accu aan voor Navy 3.0 Evo. 

Kan ik accu's van derden gebruiken om Navy 3.0 van stroom te voorzien?
Ten eerste heeft onze originele E-serie-accu de beste eenheidsprijs op de markt. Ten tweede weegt de accu uit de E-serie 70% minder dan de loodzuuraccu met gelijkwaardige bruikbare capaciteit, en kost 50% bij gebruik van vijf jaar. Ten derde heeft de ePropulsion-motor vanwege een incompatibel communicatieprotocol geen toegang tot de real-time accustatus en past hij de beste bedieningsstrategie toe als hij wordt gevoed door accu's van derden. De nominale accuspanning moet 48V zijn. De continue ontlaadstroom moet meer dan 62,5 A zijn voor Navy 3.0 Evo.

Moet ik de Evo top mount control opladen?
De Evo top mount control heeft een ingebouwde accu en kan zelf gevoed worden door zijn zonnepaneel. Wanneer u hem gebruikt met een draadloze verbinding en de bediening is op laag accuniveau, dan zou u de Evo topbediening kunnen opladen met een communicatiekabel.

Werkt Navy 3.0 Evo voor gebruik in zout water?
Ja, het is ontworpen voor intensief gebruik in zout water. De motor heeft een hoogwaardige aluminium legering als basismateriaal en daarover een anodiseercoating en poedercoating. 

Kan ik de motor zelf onderhouden?
Ja. Het onderhoud is zo eenvoudig dat u geen technische kennis nodig heeft. In deze blog kunt u lezen hoe dit moet.

Mijn vraag is nog niet beantwoord

Altijd een ePropulsion dealer bij u in de buurt

In de Benelux zijn er meer dan 50 ePropulsion dealers. Vind een dealer bij u in de buurt voor deskundig advies.

Vind uw dealer

Alle producten van ePropulsion zijn CE-gecertificeerd. Hierdoor bent u verzekerd van een veilig product.
ePropulsion heeft 86 intellectuele eigendomsrechten in Europa, VS en China. Lees meer over ePropulsion.

Navy 3.0 Evo - CB: Vind een dealer (buitenboord)